poniedziałek, 26 czerwca 2017

Piersi z kurczaka w cieście piwnym.

Witam Was kochani :)
Dziś zapraszam Was na przepis mojego taty.
Uwielbiam tak przyrządzone mięsko. Jeżeli znudziły Wam się standardowe kotlety z filetów drobiowych, to może skusicie się na takie przyrządzenie? ;) 

Jedna podwójną pierś, oczyszczamy i filetujemy tak jak zwykle (czyli wedle upodobania), delikatnie rozbijamy nasze porcje mięsa i doprawiamy sola i pieprzem. 
Pozostawiamy na chwilę, aby nasze mięso nabrało smaku.
W tym czasie przygotowujemy ciasto piwne.
Pamiętajcie aby do tego przepisu zawsze używać piwa niepasteryzowanego.
Do przygotowania ciasta będziemy potrzebować:



  • około szklanki piwa
  • 2 jajka
  • 3 łyżki mąki

Wszystkie te składniki łączymy ze sobą w wysokim naczyniu, dodając odrobinę soli do smaku. Ciasto nie powinno być, ani zbyt gęste, ani za rzadkie. Jeśli jest za gęste, dolejcie piwa, jeśli za rzadkie dosypcie mąki.
Ciasto trzeba na chwilkę zostawić. Powiedzmy około piętnastu minut.
Po upływie tego czasu, zamaczamy nasze mięso w cieście i smażymy na patelni z olejem lub oliwa. 
Do smażenia tych kotlecików, nie używajcie masła, margaryny, ponieważ ciasto zacznie odchodzić od mięsa.
Smażymy około 5 minut z jednej strony i 5 minut z drugiej, aż nasze ciasto nabierze złotego koloru. 


Gotowe mięso podałam swojej rodzinie z ziemniakami i surówką z białej rzodkwi, kukurydzą i majonezem.
W taki sposób możemy przygotować, skrzydełka, udka, jednym słowem drób nadaje się idealnie.
To jest pyszne, spróbujcie sami ;) 

Pozdrawiam Was i polecam.
Justyna 

66 komentarzy:

  1. Bardzo lubię piersi z kurczaka ale w takiej formie jeszcze nie jadłam, chętnie spróbuje. Pozdrawiam Gośka

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rodzinne przepisy, takie co to już babcie znały, a mamy miały zapisane w grubych kratkowanych zeszytach. Choć doceniam łatwość znalezienia w internecie przepisu na co tylko mam ochotę, to jednak tamte przywołują sentyment i smaki dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie mam to samo też uwielbiam rodzinne przepisy.

      Usuń
  3. W taki sposób kurczaka jeszcze nie przyrządzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przygotowujemy w ten sposób kurczaka, podobnie jak schab, smakuje nam i to bardzo. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie powiem, ale wygląda fenomenalnie. Ile czasu zajmuje przygotowanie takiej piersi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto kilka minutek i potem smażenia też kilka minut. Moim zdaniem mało czaso chlonna jest ta potrawa.

      Usuń
  6. Uwielbiam testować nowe przepisy więc ten, na pewno spróbuję :) Piwa do gotowania jeszcze nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym spróbowała, bo jeszcze takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis, myślę, że mojemu mężowi szczególnie przypadnie do gustu ;) muszę spróbować, jeszcze nie robiłam nigdy takiego ciasta piwnego do mięsa, z chęcią spróbuje:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam bardzo smakuje jest delikatne ale nadaje super smak mięsu

      Usuń
  9. Spróbujemy :) Przepis prosty - a danie prezentuje się bardzo apetycznie :) Dzięki za inspirację i motywację do gotowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, miło nam że komuś nasze przepisy się podobają 😊

      Usuń
  10. U mnie przepis się nie sprawdzi - Ukochany na pewno nie "poświęci" 2 szklanek piwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he to można mu powiedzieć że będzie przyjemne z pożytecznym spozyje piwo i do tego się naje 😉

      Usuń
    2. Mam wrażenie, że on te czynności woli jednak wykonywać oddzielnie...:D

      Usuń
  11. Uu :D Na pewno wypróbuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie robiłam ciasta piwnego, za to go jadłam i bardzo mi smakowało. Z przyjemnością wypróbuję Twój przepis❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię pierś z kurczaka.. Lubię piwo. Czas to połączyć! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Kasiu, zrobiłam, wyszło super! Uwielbiam ciasto piwne! ❤️❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nas to cieszy. Mój tato się wzruszył że jego przepis się spodobał

      Usuń
    2. Tatusiowie z reguły słyną z
      Jakiejś potrawy. Mój był mistrzem fasolki po bretońsku. Dzięki odpowiednim przyprawom smakowała obłędnie.

      Usuń
  15. Ta surówka wygląda na smaczną! Sto lat takiej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś robiłem rybę w podobnym cieście, ale z kurczakiem jeszcze nie eksperymentowałem. Chętnie spróbuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne jedzonko :) narobiłaś mi ochoty - może dziś zaserwuję na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto piwne? Super pomysł! Ostatnio robiłam rybę w cieście, ale kurczaka jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj i daj znać co Ci bardziej smakuje ryba czy kurczak?

      Usuń
  19. Wygląda ciekawie. Może to głupie pytanie,ale dlaczego piwo powinno być niepasteryzowane?

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie robiłam drobiu w ten sposób, ale pomysł do wykorzystania ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe czy wyjdzie bez mąki pszennej

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniam, dawno nie jadłam w takiej wersji kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  23. Takiego zastosowania dla piwa jeszcze nie widziałem ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda apetycznie, chyba zrobię wraz z ta surówką.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepis akurat na weekendowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow! W takiej wersji jeszcze kotletów nie jadłam. Chyba skuszę się i wypróbuję ten przepis na jutrzejszy obiad. Ciasto piwne brzmi interesująco i bardzo jestem ciekawa tego smaku!

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie tradycyjne, klasyczne obiady. :) Z przyjemnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Hmm takich jeszcze nie jadłam ;) może dzisiaj zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super przepis, w prosty sposób można uatrakcyjnić z pozoru zwyczajny obiad. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  30. W piwie jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. To musi być smaczne, już robię się głodna.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Siostry Dają Radę , Blogger