czwartek, 29 października 2015

Kotleciki ziemniaczane.

Witam.
Dziś kochani mam dla Was prosty i niezwykle smaczny przepis na kotlety ziemniaczane.

Aby je przygotować będziemy potrzebować:
- ugotowanych ziemniaków ( możemy je ugotować jak do obiadu lub w mundurkach- w całości, pamiętajmy jednak aby lekko osolić wodę)
- ugotowaną marchew
- ser w pałeczkach
- jajka
- bułka tarta
- przyprawy
- łyżka skrobi ziemniaczanej
- łyżkę kwaśniej śmietany
Ugotowane warzywa rozgniatamy, dodajemy jedno surowe jako, sól pieprz, natkę pietruszki ( może być suszona). wszystko dokładnie mieszamy aż do połączenia się składników. Dodajemy łyżkę kwaśnej śmietany, ja dodałam 12% i wsypujemy łyżkę skrobi ziemniaczanej. Wyrabiamy ciasto delikatnie podsypując bułką tartą.
Następnie formujemy nasze kotleciki i w środek wkładamy przecięta pałeczkę sera.
Obtaczamy nasz kotlecik w jajku i w bułce tartej i jeszcze raz w jaku i w bułce.
Gotowe kotleciki smażymy na patelni aż się zarumienią.
Gdy przekroimy nasz kotlecik ser przyjemnie się ciągnie.
Są niezwykle smaczne i delikatne, u mnie uzyskały miano ciepłych kotlecików na śniadanie, które można przygotować dzień wcześniej i podgrzać kiedy najdzie na nie ochota.
Spotkałam się również z nazywaniem tego typu kotlecików jako: Kotlety karpackie- tylko, że w tym przypadku ser w środku to oscypek.
Musicie ich spróbować :)
U mnie to był strzał w dziesiątkę.
Pozdrawiam Justyna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Siostry Dają Radę , Blogger