czwartek, 20 sierpnia 2015

Proste ciasto drożdżowe :)

Witajcie smakosze!
Dziś mam dla Was najprostszy przepis na ciasto drożdżowe jakie znam.
Otrzymałam go od teściowej mojej siostry.
Pani Dorotka śmieje się, że to idealne ciasto dla tych, którzy nie potrafią piec ciast, ponieważ to zawsze się udaje i jest bardzo proste do wykonania :)





Będziemy potrzebować:

  • 2 szklanki mąki
  •  1 opakowanie drożdży
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 szklanka mleka (zimnego)
  • 1 szklanka oleju
  • 4 całe jajka
  • 2 szklanki mąki
Wszystkie te składniki napisane powyżej dodajemy w takiej kolejności jak napisałam do miski, pamiętajmy jednak aby drożdże pokruszyć. Kiedy wszystkie składniki znajdą się w naszej misce- nic nie mieszamy tylko przykrywamy wierzch miski ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut. 
Gdy upłynie już czas oczekiwania- zdejmujemy ściereczkę i dopiero wtedy dokładnie wszystkie składniki mieszamy drewnianą łyżką. Pamiętajcie o tym aby dokładnie wymieszać, tak aby wszystkie składniki ładnie się połączyły i utworzą jednolitą, błyszczącą masę.
Wykładamy nasze ciasto do wysmarowanej wcześniej masłem blaszki i obsypanej mąką. 
Nagrzewamy piekarnik do 75 stopni.
Na wierzch ciasta układamy sezonowe owoce.
Ja na swoje ciasto wyłożyłam wiśnie, które oczywiście wcześniej umyłam i wydrylowałam.
Gdy włożymy ciasto do piekarnika to zmieniamy temperaturę na 175 stopni i pieczemy nasze ciasto przez 30 minut. 
Po upieczeniu odstawiamy ciasto do wystygnięcia, ja na wierzch swojego ciasta wylałam mleczną czekoladę i podawałam z wiśniami i borówkami amerykańskimi. 
Moim zdaniem jest to ciasto pyszne i niezwykle proste do zrobienia.
A Wy jak sądzicie?
Pozdrawiam Justyna :) 

2 komentarze:

Copyright © 2016 Siostry Dają Radę , Blogger