środa, 19 sierpnia 2015

Sernik- z przepisu mojej mamy :)

Kochani, nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam sernik :)

Dziś mam dla Was przepis na puszysty sernik mojej mamy, który wprost uwielbiam. 


Będziemy potrzebować:
Do ciasta kruchego:
  • 2 szklanki maki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kostka margaryny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka śmietany
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 3 łyżki cukru 
Wysypujemy przesianą mąkę, na środek dajemy margarynę. Następnie wbijamy jedno całe jajko i tylko żółtko ( białko przyda nam się do sera) dodajemy pozostałe składniki. Ja zawsze na początek wszystko rozdrabniam nożem aby kostka masła nam się pokruszyła, a następnie wyrabiam rękoma ciasto. Kiedy wszystkie składniki dobrze się połączą, a ciasto ładnie się błyszczy, to do wysmarowanej blaszki i obsypanej mąką wykładamy spód naszego sernika.
Do masy serowej:
  • około 0,5 kg białego sera (ja używam zawsze tłustego lub pół tłustego)
  • 10 jajek
  • cukier
  • 3 Dania waniliowe
Przeciskamy biały ser i dodajemy do niego 10 żółtek, Odzyskane białka ubijamy na sztywna pianę.
Ser wraz z jajkami mieszamy za pomocą wałka do ucierania, kiedy nasz ser ładnie się połączy dodajemy trochę cukru i nadal ucieramy. Następnie stopniowo dodajemy ubite białka i nadal ucieramy, na samym końcu , gdy już białka się połączą z masą dodajemy Dania i już ostatni raz ucieramy.
Wylewamy naszą masę na ciasto. Rozgrzewamy piekarnik do 50 stopni i wkładamy blaszkę z ciastem zmieniając od razu temperaturę na 180 stopni i pieczemy przez około 50 minut aż wierzch sera zrobi się złoty.
Odstawić do wystudzenia, a następnie się zajadać.


Prawda, że proste? I jakie pyszne :)
Buziaki Justyna :)

4 komentarze:

  1. Nie wiem dlaczego ale zanim urodzilam synow nie jadalam sernikow.Po porodzie mi sie calkowicie odmienilo (jadam takze kawowe a nie lubilam )a to jest jedyny placek,ktory moge zjadac co chwile,chociaz jest bardzo syty! :P Uwielbiam wszystkie serniczki i te zwykle pieczone ale i te parzone czy na zimno :) Wyglada smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za miłe słowa :) Sernik faktycznie jest sytym ciastem, jednak jego smak jest niepowtarzalny :)

      Usuń
  2. świetne są takie przepisy rodzinne. u mnie największym poważaniem cieszy się sernik, który robię na wzór tego z dzieciństwa, bez kruchego spodu. nie jest to oryginalnie ten sam przepis, odtworzyłam go po latach, ale bardzo tamten przypomina. przepis będzie jutro na blogu, zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękujemy, na pewno zajrzymy :)
      Pozdrawiamy :)

      Usuń

Copyright © 2016 Siostry Dają Radę , Blogger